אבחון פסיכודידקטי

מטרת האבחון לאתר את מקורות הקושי / הסיבות לקשיים של התלמיד בלמידה. זהו אבחון מקיף הכולל מרכיבים פסיכולוגיים ודידקטיים והוא נותן תמונה רחבה על הילד הכוללת נקודות חוזק ותורפה של הכישורים הקוגניטיביים ותפקודו הרגשי.
מקורות אפשריים לקושי בלמידה בבית-הספר עשויים להיות:
בעיה כללית בהבנה – אינטליגנציה נמוכה מן הטווח הממוצע המגבילה את יכולת הלמידה.
לקות למידה – קושי עקבי, בדרך-כלל מולד באחד או יותר מתפקודים הקוגניטיביים הנדרשים ללמידה: תפיסה, זיכרון, קשב, תיאום ויזומוטורי, ועוד. בלקות למידה האינטליגנציה תקינה ואילו התפקוד בתחום הלקוי נמוך משמעותית מיתר התפקודים.
קושי רגשי- אין פניות ללמידה מסיבות רגשיות, מוטיבציה ירודה, דימוי עצמי נמוך ועוד.
חסר בלמידה- סיבות אובייקטיביות, כגון העדרות ממושכת, שכתוצאה מהן נוצר פער בידע של התלמיד.
קושי בלמידה כולל בדרך כלל יותר מאשר גורם אחד, באבחון מנסים למצוא מהו המשקל היחסי של כל אחד ממקורות הקושי ולהציע תוכנית טיפול אינטגרטיבית.

תהליך האבחון נפרש על-פני מספר מפגשים, אורכו בין 4-6 שעות. מועברת סוללה של מבחנים הכוללת:
1. מבחן אינטליגנציה מלא
2. מבחנים הבודקים את תחומי התפקודים הקוגניטיביים של תפיסה חזותית ושמיעתית, זיכרון לסוגיו, קשב, תפקודים ויזומוטוריים וגרפומוטוריים, רמת שפה.
3. מיומנויות למידה פורמלית- רמת קריאה, הבנת הנקרא, כתיבה וחשבון.
4. התרשמות מהתפקוד הרגשי: כיצד התלמיד תופס את עצמו ואת קשייו, רמת מוטיבציה, דפוסי התמודדות עם מצבי קושי, התיחסות לאופנים שונים של מתן עזרה. נעשה שימוש במבחנים פסיכולוגיים השלכתיים ותצפית התנהגותית.
האבחון מאפשר בניית תוכנית טיפול כוללת וכן מתן התאמות לבחינות בית-ספריות ולבחינות הבגרות בהתאם לנהלים שקבע משרד החינוך לאישור התאמות בחינה לתלמידים עם לקויות למידה.

 

 

 

קישורים חיצוניים: אבחון פסיכודידקטי


אבחון פסיכודידקטי | פסיכולוגית חינוכית | פסיכולוגית התפתחותית | פסיכולוגית חינוכית והתפתחותית
פסיכולוגית ילדים בכפר סבא | פסיכולוגית ילדים בשרון


בניית אתרים | קידום אתרים | שיווק באינטרנט | פתרונות שיווק באינטרנט | פתרונות שיווק | קידום אתרי אינטרנט | בניית אפליקציות אייפון | בניית אתרי סלולר | בניית אפליקציות אנדרואיד